Το ερώτημα είναι τι θα κάνει τώρα η κυβέρνηση, καθώς μέχρι στιγμής η επίταξη έχει μείνει στα χαρτιά και ένας ψηφισμένος νόμος δεν εφαρμόζεται, με αποτέλεσμα τουλάχιστον 10.000 κοντέινερ να έχουν εγκλωβιστεί στα λιμάνια και δεκάδες επιχειρήσεις να έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους, στέλνοντας σε υποχρεωτική άδεια τους εργαζόμενους.
Νωρίτερα, πριν το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιώργος Πεταλωτής, είχε πει ότι είναι έτοιμη η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που επιτρέπει σε φορτηγά ιδιωτικής χρήσεως να κάνουν μεταφορές. Πρόσθεσε ότι η πολιτεία εξάντλησε όλα τα περιθώρια και σημείωσε ότι υπάρχει Αστυνομία και Δικαιοσύνη.
Πυροβολισμοί στην Μαλακάσα
Σκηνές γουέστερν εκτυλίχθηκαν στη Μαλακάσα: Οδηγοί 25 φορτηγών με κατεύθυνση την Αθήνα, οι οποίοι συνοδεύονταν από περιπολικά, καταγγέλλουν ότι δέχθηκαν πυροβολισμούς στο 50ο χιλιόμετρο Αθηνών-Λαμίας. Στο σημείο έσπευσε κλιμάκιο της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Υπηρεσιών, που διαπίστωσε ότι κάποιοι είχαν πυροβολήσει τα φορτηγά, καθώς βρέθηκαν σημάδια από σφαίρες στα ψυγεία και στους προφυλαχτήρες.
Τον σχηματισμό δικογραφίας για το κακούργημα της απόπειρας ανθρωποκτονίας διέταξε η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Ελένη Ράικου. Η Εισαγγελέας δίνει εντολή προς την Αστυνομία να σχηματίσει δικογραφία που θα στρέφεται κατά αγνώστων δραστών και ζητά την εντατικοποίηση των ερευνών ώστε να εντοπιστούν και να συλληφθούν οι υπαίτιοι για την επίθεση κατά των φορτηγών.
Αντιδράσεις και από τη Βουλγαρία
Δημοσιεύματα βουλγαρικών εφημερίδων κάνουν λόγο για επιθέσεις εναντίον φορτηγών με βουλγαρικές πινακίδες, ενώ φορείς της γειτονικής χώρας απευθύνουν έκκληση για εξομάλυνση της κατάστασης. Η Σόφια προέβη σε διάβημα προς την Ελλάδα για τον προπηλακισμό Βούλγαρων αυτοκινητιστών.
Δραματική η κατάσταση στην αγορά
Ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), Βασίλης Κορκίδης, τόνισε ότι τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται καθώς στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, παραμένουν καθηλωμένα περισσότερα από 10.000 κοντέινερ και πλέον δεν υπάρχει άλλος χώρος για να ξεφορτώσουν τα πλοία.
Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι πλέον σοβαρά τα προβλήματα ανεφοδιασμού των ελληνικών νησιών και κυρίως των Κυκλάδων, όπου οι ελλείψεις σε βασικά προϊόντα, όπως γάλα και νερό, είναι μεγάλες. Προβλήματα αντιστοίχως εντοπίζονται και στην Κρήτη, όπου μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες αντιμετωπίζουν έλλειψη αγαθών για την εξυπηρέτηση των τουριστών.
Ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), Αντώνιος Ζαΐρης, τόνισε στο ότι «η κατάσταση στην αγορά τείνει να εξελιχθεί εκτός ελέγχου, εξαιτίας της μεσοσταθμικής μείωσης των πωλήσεων κατά 15% και αν προστεθεί και η πτώση των πωλήσεων κατά 15%, εξαιτίας της κρίσης, τότε μιλάμε για μια συνολική ζημιά της τάξης του 30%».
Ελαφρώς καλύτερη δείχνει η κατάσταση στις αλυσίδες των μεγάλων σούπερ μάρκετ. Ο Νίκος Βερόπουλος, πρόεδρος της ομώνυμης αλυσίδας, σημειώνει ότι τα μεγάλα καταστήματα διαθέτουν δικό τους δίκτυο διανομής και αποθήκες, οπότε και ο εφοδιασμός τους γίνεται ομαλά, χωρίς να παρατηρούνται ελλείψεις.
Προβλήματα δεν αντιμετωπίζει μόνο η αγορά, αλλά και οι πολίτες πολλών περιοχών της Αττικής και γενικότερα της χώρας, που δεν διαθέτουν αποχετευτικό δίκτυο, καθώς εξαιτίας της απεργίας των βυτιοφόρων, έχουν ξεχειλίσει τα βοθρολύματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου