Ο σημερινός μεγάλος τελικός της F1 ήταν μια αποθέωση του αθλητικού πνεύματος.
Ο νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ πήρε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο και έγινε ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία του αθλήματος.
Ο Γερμανός που ήρθε στον τελευταίο αγώνα έχοντας 15 βαθμούς διαφορά από τον Φερνάντο Αλόνσο πήρε χτες την pole position και σήμερα κέρδισε πανάξια τον αγώνα χωρίς να απειληθεί σε κανένα σημείο από τον πεισματάρη Λιούις Χάμιλτον που τερμάτισε πίσω του.
Αυτοί ήταν και οι δυο διεκδικητές του τίτλου που το πάλεψαν μέχρι το τέλος. Οι άλλοι δυο, Φερνάντο Αλόνσο και Μαρκ Γουέμπερ συμβιβάστηκαν με την μοίρα τους που τους έφερε πίσω από τον Πετρόφ.
Πως φτάσαμε μέχρι εκεί;
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Φέτελ διατήρησε το προβάδισμα στην 1η στροφή παρά την πίεση του Χάμιλτον. Αντίθετα ο Αλόνσο έχασε την 3η θέση από το Μπάτον.
Πιο πίσω μια επαφή ανάμεσα στις δυο Mercedes έφερε το Σουμάχερ ακίνητο στη μέση της πίστας. Ήταν θέμα χρόνου να ανέβει κάποιος πάνω του, αυτός τελικά ήταν ο Τόνιο Λιούτσι με τη Force India. Ο αλυτάρχης διέταξε την εμπλοκή του αυτοκινήτου ασφαλείας και αυτό οδήγησε κάποιους να αλλάξουν ελαστικά. Οι Ρόσμπεργκ και Πετρόφ είναι δυο χαρακτηριστικά παραδείγματα.
Ο αγώνας ξαναβρήκε ρυθμό στον 6ο γύρο και μετά από 4 περάσματα ο Γουέμπερ ακούμπησε στην μπαριέρα με το πίσω δεξιά ελαστικό αναγκάζοντας τους μηχανικούς της Red Bull να επισπεύσουν την αλλαγή.
Βγαίνοντας ο Αυστραλός άρχισε να κινείται γρήγορα και στη Ferrari βλέποντας τη διαφορά του από τον Αλόνσο να μειώνεται κάλεσαν τον Ισπανό στα πιτ.
Εδώ ήταν το μεγάλο λάθος της Ιταλικής ομάδας. Έχοντας ηττοπαθή προσέγγιση στον αγώνα δεν ασχολούνταν με το πώς θα μεγιστοποιήσουν την επίδοση της F10 αλλά πως θα μείνουν μπροστά από το Γουέμπερ. Έτσι υποτίμησαν την παρουσία των Πετρόφ και Ρόσμπεργκ που βρέθηκαν μπροστά τους μετά την αλλαγή ελαστικών.
Ο Αλόνσο προσπάθησε αρκετές φορές αλλά δεν κατόρθωσε να περάσει τον Ρώσο που έκανε τον αγώνα της ζωής του. Αλάνθαστος ο Πετρόφ κράτησε την R30 μπροστά από την ταχύτερη F10 για 35 γύρους δίνοντας ένα σκληρό μάθημα στον Αλόνσο.
Ο Ισπανός διαμαρτυρήθηκε στο τέλος δίνοντας έτσι ακόμη μεγαλύτερη διάσταση σ’ όσα συνέβησαν.
Με μια φράση: «Ο δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής με τη Renault Φερνάντο Αλόνσο, βρήκε εμπόδιο στο δρόμο του για τον 3ο τίτλο, μια Renault».
Η γαλλική εταιρεία άθελά της προσέφερε την υπέρτατη βοήθεια στην Red Bull την οποία προμηθεύει με κινητήρες, μαζί κατέκτησαν φέτος το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε τους Ταύρους να πανηγυρίζουν έξαλλα και τον Φέτελ να κλαίει.
Αμέσως μετά στη συνέντευξη Τύπου ο Γερμανός δήλωσε άφωνος απ’ όσα είχαν συμβεί και σε σταματούσε να λέει ευχαριστώ σ’ όλους τους ανθρώπους της ομάδας: «Για να είμαι ειλικρινής δεν ήξερα ότι είμαι παγκόσμιος πρωταθλητής. Αναρωτιόμουν τι έχει συμβεί. Ο μηχανικός μου στους τελευταίους γύρους μου έδινε οδηγίες για να φέρω το μονοθέσιο στον τερματισμό και ακούγονταν νευρικός. Μετά μου είπε ότι τα πράγματα δείχνουν καλά. Αλλά δεν ήξερα τι εννοούσε. Έμεινα συγκεντρωμένος στην προσπάθεια, μετά τον τερματισμό μου είπαν ότι πήραμε τον τίτλο. Είναι άφωνος ειλικρινά δεν ξέρω τι να πω..» ψέλλισε ο παγκόσμιος πρωταθλητής».
Ο πρωταγωνιστής του αγώνα Βιτάλι Πετρόφ έκανε χειρότερα τα πράγματα για τον Αλόνσο δηλώνοντας: «Είχα μια μακριά μάχη με το Φερνάντο, διέθετα υψηλή τελική και μπορούσα να κρατηθώ μπροστά του. Αν επιχειρούσε κάτι δε θα ρίσκαρα επαφή δεν ήθελα να τον χτυπήσω. Αλλά δεν το έκανε».
Ο Αλόνσο υπερασπίστηκε τη μοιραία απόφαση της Ferrari να τον καλέσει στα πιτ: «Έχανα έδαφος από το Γουέμπερ αν δεν έμπαινα θα με περνούσε. Μετά τον αγώνα είναι εύκολο να δει κανείς ποια ήταν η σωστή στρατηγική. Προτιμήσαμε να αντιμετωπίσουμε τον Πετρόφ και το Ρόσμπεργκ. Ήταν δύσκολο να περάσω τον Πετρόφ, η Renault πήγαινε πολύ γρήγορα στην ευθεία. Έκανα έναν πολύ άσχημο αγώνα πίσω του. Αλλά έτσι είναι ο αθλητισμός, κάποιες φορές χάνεις κάποιες κερδίζεις. Συγχαρητήρια στο Φέτελ και τη Red Bull εδώ θα είμαστε και του χρόνου να ξαναπροσπαθήσουμε» κατέληξε ο Ισπανός.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η τελική βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής;
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος |
1. Vettel Red Bull-Renault 1’39m36.837s |
2. Hamilton McLaren-Mercedes + 10.1s |
3. Button McLaren-Mercedes + 11.0s |
4. Rosberg Mercedes + 30.7s |
5. Kubica Renault + 39.0s |
6. Petrov Renault + 43.5s |
7. Alonso Ferrari + 43.7s |
8. Webber Red Bull-Renault + 44.2s |
9. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 50.2s |
10. Massa Ferrari + 50.8s |
11. Heidfeld Sauber-Ferrari + 51.5s |
12. Barrichello Williams-Cosworth + 57.6s |
13. Sutil Force India-Mercedes + 58.3s |
14. Kobayashi Sauber-Ferrari + 59.5s |
15. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1m03.1s |
16. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1m04.7s |
17. Kovalainen Lotus-Cosworth + 1 γύρο |
18. Di Grassi Virgin-Cosworth + 2 γύρους |
19. Senna HRT-Cosworth + 2 γύρους |
20. Klien HRT-Cosworth + 2 γύρους |
21. Trulli Lotus-Cosworth + 4 γύρους |
|
Ταχύτερος γύρος: Hamilton, 1m41.274s |
|
Εγκατέλειψαν: |
|
Οδηγός Ομάδα Γύρος |
Glock Virgin-Cosworth 44 |
Schumacher Mercedes 1 |
Liuzzi Force India-Mercedes 1 |
|
|
Βαθμολογία |
|
Οδηγοί: Κατασκευαστές: |
1. Vettel 256 1. Red Bull-Renault 498 |
2. Alonso 252 2. McLaren-Mercedes 454 |
3. Webber 242 3. Ferrari 396 |
4. Hamilton 240 4. Mercedes 214 |
5. Button 214 5. Renault 163 |
6. Massa 144 6. Williams-Cosworth 69 |
7. Rosberg 142 7. Force India-Mercedes 68 |
8. Kubica 136 8. Sauber-Ferrari 44 |
9. Schumacher 72 9. Toro Rosso-Ferrari 13 |
10. Barrichello 47 |
11. Sutil 47 |
12. Kobayashi 32 |
13. Petrov 27 |
14. Hulkenberg 22 |
15. Liuzzi 21 |
16. Buemi 8 |
17. De la Rosa 6 |
18. Heidfeld 6 |
19. Alguersuari 5 |
http://www.protothema.gr/car-and-speed/formula-1/article/?aid=90589
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου