Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2010

Στα άκρα οδηγούν τη σύγκρουση οι Μεταφορείς

Τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους αποφάσισαν ομόφωνα οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, παρά τις γραπτές διαβεβαιώσεις Ρέππα, στα τρία βασικά αιτήματά τους, που αφορούν στο αναπτυξιακό, το συνταξιοδοτικό και το φορολογικό. Ο εκπρόσωπος τους έκανε λόγο για "αδιαλλαξία της κυβέρνησης", σημειώνοντας ότι υπάρχει εμπαιγμός εις βάρος τους από το υπουργείο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι σαν άσκηση μεγαλύτερης πίεσης θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο λιμάνι του Πειραιά, ώστε να μην περάσουν φορτηγά προς τα νησιά, με αποτέλεσμα οι ελλείψεις αγαθών να είναι εντονότερες, οπότε εντονότερες θα είναι και οι αντιδράσεις του κόσμου.
Στο λιμάνι, πάντως, βρίσκονται ισχυρές δυνάμεις της Αστυνομίας και του Λιμενικού προκειμένου να αποτρέψουν τους Μεταφορείς να εμποδίσουν τη φόρτωση των πλοίων. Νωρίτερα, επικράτησε ένταση στον Πειραιά, όταν οδηγοί επιχείρησαν να εγκλωβίσουν δεκάδες φορτηγά στο λιμάνι.

Όπου υπάρχει παραβατική συμπεριφορά θα εφαρμόζεται ο νόμος
, διαμηνύει η κυβέρνηση. "Υπάρχει ένας νόμος του κράτους ψηφισμένος. Κινηθήκαμε με γνώμονα την αποφασιστικότητα και την ηρεμία. Όποιοι παραβαίνουν τους νόμους θα έχουν και τις αντίστοιχες συνέπειες", δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γ. Πεταλωτής. Ταυτόχρονα και η ΕΛ.ΑΣ διαμηνύει ότι "θα εφαρμοστεί ο νόμος".

Στη διάρκεια της συνάντησης σημειώθηκε μεγάλη ένταση, καθώς ήταν αρκετές οι φωνές που ζητούσαν την αναστολή των κινητοποιήσεων, αλλά οι πιο "θερμόαιμοι" ήταν ανυποχώρητοι, λέγοντας ότι "χάσαμε τα πάντα, δεν έχουμε τίποτα άλλο να χάσουμε".

Οι μεταφορείς, που είχαν μαζί τους και νομικό σύμβουλο, διατείνονται ότι οι δεσμεύσεις του κ. Ρέππα δεν τους ικανοποιούν, καθώς υπάρχουν αρκετές ασάφειες στην επιστολή, η οποία δεν καλύπτει όλα όσα τους είχε υποσχεθεί ο υπουργός.


Λίγο πριν τη 1 το μεσημέρι, φορτηγατζήδες έκλεισαν και τα δύο ρεύματα στην Αθηνών- Λαμίας, στο 88 χλμ στο ύψος της Θήβας. Στη 1.45 δόθηκε εκ νέου στην κυκλοφορία.

Η επιστολή Ρέππα


Στην επιστολή, όπως σας είχε ενημερώσει από το πρωϊ το Nooz.gr, ο υπουργός δεσμεύεται και γραπτώς για τα τρία βασικά αιτήματα των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, δηλαδή το αναπτυξιακό, το φορολογικό και το ασφαλιστικό, απέστειλε .

Φορολογικό

Για το φορολογικό, στην επιστολή του ο κ. Ρέππας αναφέρει ότι σταδιακά καταργείται ο φόρος υπεραξίας κατά τη μεταβίβαση των αδειών στο χρονικό διάστημα που προβλέπει ο νόμος και μηδενίζεται την 1/1/2013.

Δίνεται δυνατότητα στους κατόχους αδειών Φ.Δ.Χ. να αποσβέσουν την αξία της άδειας τους αφαιρώντας την από τα ακαθάριστα έσοδα, κάθε έτος για περίοδο από 3 έως και 7 χρόνια και με τρόπο που επιλέγουν οι ίδιοι.

Εάν σε κάποιο έτος οι μεταφορείς δεν έχουν φορολογητέα κέρδη επιτρέπεται να μεταφέρουν το δικαίωμα της απόσβεσης στα επόμενα χρόνια (μέχρι τα 7).

Στην περίπτωση που μέσα σε αυτό το διάστημα μεταβιβασθεί η άδεια, τότε το υπόλοιπο της απόσβεσης μπορεί να μεταβιβασθεί προς όφελος των νέων ιδιοκτητών.

Σε περίπτωση σύνταξης δίνεται το δικαίωμα να κάνουν χρήση του υπολειπόμενου ποσού της αξίας της άδειας για απόσβεση.

Ειδικά για τους μικρούς νομαρχιακούς μεταφορείς προβλέπεται προσαύξηση των ποσών απόσβεσης της άδειας κατά 50%.

Η νομοθετική πρωτοβουλία αυτή αντισταθμίζει σε ικανοποιητικό βαθμό την μείωση της άυλης αξίας των αδειών και θα συμπεριληφθεί σε επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Οικονομικών.

Για το ασφαλιστικό

1. Οι ασφαλισμένοι στο πρώην ΤΣΑ πριν το 1993, που συνταξιοδοτούνται από 1/1/2011 και εφεξής από τον ΟΑΕΕ, για τον υπολογισμό της σύνταξης εντάσσονται από την ΠΟ3 κατηγορία στην ΠΟ5 για τα χρόνια που έχουν συμπληρώσει στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006.

2. Η ένταξη στην κατηγορία αυτή γίνεται μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου και καταβολή πρόσθετης εισφοράς 250 € για κάθε έτος ασφάλισης που έχει συμπληρωθεί στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006.

3. Για τα έτη από 1/1/2001 και εφεξής η σύνταξη υπολογίζεται με βάση τις κατηγορίες στις οποίες έχουν ενταχθεί οι παραπάνω ασφαλισμένοι (ΠΟ4 και ΠΟ6).

4. Η καταβαλλόμενη σύνταξη και στις δύο περιπτώσεις ανέρχεται στο 2% για κάθε έτος ασφάλισης για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31/12/2014.

5. Με τη ρύθμιση αυτή οι δικαιούχοι με 35 χρόνια ασφάλισης θα λάβουν σε ετήσια βάση αύξηση ύψους 2350 €. Οι έχοντες περισσότερα χρόνια ασφάλισης θα λάβουν ακόμα μεγαλύτερο ποσό.

Οι ρυθμίσεις αυτές θα περιληφθούν σε νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων εντός του έτους.

Ένταξη στον αναπτυξιακό νόμο


Για την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο στην επιστολή αναφέρεται ότι στο σχέδιο του νέου αναπτυξιακού νόμου θα προβλέπεται για πρώτη φορά η υπαγωγή σε αυτόν επενδυτικών σχεδίων στον τομέα των μεταφορών, όπως άλλωστε αναφέρεται και στο σχετικό άρθρο του νέου νόμου για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.

Επιπλέον παρέχεται η δυνατότητα ενίσχυσης για επενδυτικά σχέδια στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών από εξειδικευμένα προγράμματα του ΕΣΠΑ.

Οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις περιλαμβάνονται στον νέο αναπτυξιακό νόμο που καταθέτει άμεσα το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας καθώς επίσης και τις κανονιστικές αποφάσεις για εξειδίκευση των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

«Όπως είναι φανερό, με τα παραπάνω, η Κυβέρνηση ανταποκρίνεται πλήρως στις δεσμεύσεις που ανέλαβε», καταλήγει η επιστολή του κ. Ρέππα.

www.nooz.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου